Zdjęcia w galeriifacebook
Tradycyjnie przed Świętem Zmarłych uczniowie oddziału przedszkolnego i klas I,II,III udali się pod opieką wychowawców na cmentarz w Gostyninie .W ten sposób uczciliśmy pamięć o żołnierzach z roku 1939 . Dzieci złożyły wiązanki, zapaliły znicze. Zatrzymaliśmy się także przy grobie nauczycieli z naszej placówki. Zapaliliśmy lampki na bezimiennych i opuszczonych grobach .
Swoja obecnością, chwilą zadumy, skupienia, modlitwą i zapaleniem znicza chcieliśmy uczcić tych wszystkich, którzy już odeszli, a którym tak wiele dziś zawdzięczamy.
Wakacje szybko upłynęły. Uśmiechnięci, opaleni powróciliśmy po wakacjach do szkoły, aby powitać rok szkolny. Po odśpiewaniu hymnu głos zabrała pani dyrektor - Elżbieta Marciniak, która poinformowała uczniów i rodziców o zmianach w nowym roku szkolnym. Na zakończenie uroczystości uczniowie udali się na spotkanie w klasach z wychowawcami.
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2022/2023 odbędzie się w następujących dniach:
Szczegółowe informacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty są dostępne na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Szczegółowe informacje o zasadach przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty od roku szkolnego 2018/2019 są dostępne tutaj. Poniżej podano informacje najważniejsze.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów nauczanych w klasach I–VIII. Po raz pierwszy egzamin zostanie przeprowadzony w roku szkolnym 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej.
W latach 2019–2021 ósmoklasista przystępuje do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.:
Ósmoklasista przystępuje do egzaminu z jednego z następujących języków obcych nowożytnych: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego lub włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
Od roku 2022 ósmoklasista przystępuje do egzaminu z czterech przedmiotów obowiązkowych, tj.:
Egzamin odbywa się w kwietniu. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpi do egzaminu w tym terminie, przystępuje do niego w czerwcu.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany przez trzy kolejne dni:
Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, a w przypadku egzaminu matematyki również linijkę.
Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.
W arkuszu egzaminacyjnym z każdego przedmiotu znajdą się zarówno zadania zamknięte (tj. takie, w których uczeń wybiera jedną odpowiedź z kilku podanych), jak i zadania otwarte (tj. takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź).
Przykładowe zadania wraz z rozwiązaniami można znaleźć w informatorach o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.
W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty. Na zaświadczeniu podany będzie wynik procentowy oraz wynik na skali centylowej dla egzaminu z każdego przedmiotu.
Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które uczeń zdobył za zadania z danego przedmiotu.
Wynik centylowy to odsetek liczby ósmoklasistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z egzaminu z danego przedmiotu wynik taki sam lub niższy niż zdający.
Na przykład uczeń, który z języka polskiego uzyskał 78% punktów możliwych do zdobycia (wynik procentowy), dowie się z zaświadczenia, że wynik taki sam lub niższy uzyskało 73% wszystkich zdających (wynik centylowy), co oznacza, że wynik wyższy uzyskało 27% zdających. Wynik centylowy umożliwia porównanie swojego wyniku z wynikami uczniów w całym kraju.
Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.
Uczniowie szkół lub oddziałów, w których zajęcia są prowadzone w języku mniejszości narodowej, języku mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, rozwiązują zadania z matematyki w języku polskim albo w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub w języku regionalnym. Stosowną deklarację rodzice (prawni opiekunowie) ucznia składają do 30 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin.
Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia nie później niż do 30 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin, składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację o przystąpieniu do egzaminu z jednego z języków obcych nowożytnych, którego uczeń uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Osoby pełnoletnie składają taką deklarację samodzielnie.
Uczeń, który jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej lub laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, organizowanych z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty jest zwolniony z egzaminu z danego przedmiotu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem z przedmiotu najwyższego wyniku.
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniowie niepełnosprawni, niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym, oraz uczniowie, o których mowa w art. 165 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe(cudzoziemcy) przystępują do egzaminu ósmoklasisty w warunkach i/lub formach dostosowanych do ich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące dostosowań są ogłaszane w komunikacie o dostosowaniach.
Źródło: cke.gov.pl
Arkusze pokazowe CKE - grudzień 2017 r.
Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologiiinformacyjno-komunikacyjnych.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych i podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli. Wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne, które umożliwiają szerokie wykorzystanie TIK i upowszechnienie interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów, a tym samym wspomaganie procesu kształcenia uczniów.
Cele szczegółowe programu:
1. rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się;
2. kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej;
3. rozwój postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli;
4. wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK.
Szkoła Podstawowa w Teodorowie
W roku szkolnym 2016 / 2017 nasza szkoła bierze udział w 7 edycji projektu ,,Zdrowo jem, więcej wiem!". Jest to projekt realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Patronat honorowy nad konkursem objęła małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Zamysłem twórców projektu jest także kształcenie rodziców jako osób, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.
Cały projekt jest podzielony na trzy sezony – jesienny, zimowy i wiosenny. Każdy z tych etapów zbudowany jest wokół tematu przewodniego i stanowi logiczną całość oraz jest oparty na podobnej strukturze, której stałymi elementami są: zajęcia lekcyjne, konkursy, promocja zdobytej wiedzy i Forum dla Rodziców.
W projekcie biorą udział zespoły złożone z uczniów klas 0 i 1 pod opieką Marzeny Kołodziejskiej i Justyny Dudkiewicz oraz klas 2 i 3 pod opieką Marzeny Kołodziejskiej i Ewy Masztakowskiej. W etapie jesiennym są 2 bloki zadań. Zrealizowaliśmy pierwszy blok zadań o tematyce prozdrowotnej: „Smacznie – zdrowo – kolorowo. Warzywa i owoce na co dzień”. Na zajęciach rozmawialiśmy o tym, dlaczego jemy owoce i warzywa. Uczniowie wykazali się dużą znajomością wartości odżywczych owoców i warzyw, a także witamin, które one zawierają. Oglądali zgromadzone warzywa i owoce, a następnie układali je oddzielając na owoce i warzywa. Wykonali pyszną sałatkę owocową. Przygotowali przedstawienie w oparciu o wiersz J. Brzechwy ,, Na straganie” i zaprezentowali je starszym kolegom. Uczniowie w grupach, parach albo samodzielnie wykonywali plakaty, zawierające hasła zachęcające do spożywania owoców i warzyw zamiast słodyczy. Plakaty wykonane na konkurs zostały zaprezentowane w formie wystawy dla wszystkich uczniów i wzbudziły duże zainteresowanie. Uczniowie biorący udział w projekcie, zredagowali pisemko zachęcającą do rezygnacji ze słodyczy na rzecz owoców i warzyw. Proponowali udział w zabawach i grach na świeżym powietrzu. Zapraszali do wspólnej zabawy.
Nauczyciele zachęcali rodziców do zaangażowania się w realizację zadań, pomoc, a także wspieranie dzieci w trakcie realizacji podjętych zadań. Na stronie: www.aktywniepozdrowie.pl rodzice znajdą wiele ciekawych artykułów, przepisów na smakowite dania.
Zdjęcia w galeriifacebook
2 Edycja jesienna - DBAM O TO CO JEM I JAK SPĘDZAM CZAS
Za nami kolejne działania etapu jesiennego ogólnopolskiego projektu „Zdrowo jem, więcej wiem!”. Klasy II i III zrealizowały szereg zadań dotyczący tematyki pierwszego i drugiego śniadania. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w lekcji pt. „ Stawiam na śniadanie” , której celem było uświadomienie , iż śniadanie jest podstawowym posiłkiem w ciągu dnia. Następnie odbył się konkurs na najlepszy zestaw śniadaniowy , dzięki któremu powstała Księga Śniadaniowa , w której znalazły się rysunki wraz z opisami smacznych i pożywnych posiłków. Został wybrany także Super Kucharzyk, który swoim pomysłem na śniadanie zachwycił wszystkich. Promując zdobytą wiedzę uczniowie częstowali swoich kolegów irodziców przygotowanym przez siebie drugim śniadaniem – kanapkami.
Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc i wsparcie w realizacji zadań konkursowych . Z niecierpliwością czekamy na wyniki etapu jesiennego.
Zdjęcia w galeriifacebook
Edycja zimowa – „ŹRÓDŁO ŻYCIA I ZDROWIA – WODA”
Wszyscy wiemy, że woda jest najważniejszym i absolutnie niezbędnym składnikiem organizmu człowieka. Dzięki jej obecności organizm może prawidłowo funkcjonować, od wody zależy nasze przeżycie. Jest także najzdrowszym i najlepszym napojem dla człowieka. Jest źródłem nie tylko życia, lecz także zdrowia. Gasi pragnienie i dostarcza składniki mineralne ( magnez, wapń, sód ,jod, potas), które korzystnie oddziałują na nasz organizm. Można ją także wzbogacić naturalnymi witaminami, dodając do niej plasterek cytryny, pomarańczy lub naturalny niesłodzony sok. Kolejnym zadaniem które, zrealizowali uczniowie klasy 2 i klasy 3 był teatrzyk kukiełkowy z warzyw i owoców, który opowiadał o ich zaletach i zachęcał do ich jedzenia. Uczniowie wzięli także udział w konkursie ,,Zaprojektuj Wodolubka”. Zadaniem dzieci było wykonanie postaci z dowolnych materiałów i w dowolnej technice, która o ,,Zdrowie swoje dba i wodę pije co dnia”. Wystawa prac znalazła miejsce na szkolnym korytarzu.. Wszystkie podjęte działania przyczyniły się do uświadomienia dzieciom jak ważne jest picie wody oraz uczenia ich odpowiedzialności za właściwy wybór tego co piją i jedzą.. Koledzy i koleżanki z innych klas mogli posmakować świeżo przygotowanych napojów chłodzących.
Klasy2 i 3 zachęcają: Pij wodę będziesz zdrowy!
Zdjęcia w galeriifacebook
Ewa Masztakowska
Koło ortograficzne
Prowadząca: Mariola Garstka
środa, 7.45-8.30
Na zajęcia koła ortograficznego uczęszczają uczniowie klas III, IV i V. Zajęcia ortograficzne wspomagają i wspierają zainteresowania ortograficzne, potrzeby poznawcze uczniów.
Uczestnicząc w zajęciach, uczniowie:
§ Kształcą spostrzegawczość ortograficzną.
§ Zdobywają umiejętność poprawnego i świadomego posługiwania się językiem pisanym.
§ Rozbudzają zainteresowania ortograficzne.
§ Poszerzają wiedzę zdobytą na lekcjach.
§ Zapoznają się z możliwością wykorzystania komputera w rozwijaniu umiejętności ortograficznych.
§ Przygotowują się do udziału w konkursach ortograficznych.
§ Wzmacniają poczucie własnej wartości.
Koło matematyczno-informatyczne
Prowadząca: Renata Kędzierska
Godziny spotkań: czwartki, 13.10 - 13.55
W zajęciach uczestniczą uczniowie klasy VI. Poszerzamy swoją wiedzą zdobywaną podczas lekcji matematyki. Co tydzień zmagamy się z zadaniami trudnymi, ciekawymi i wietypowymi. Przygotowujemy się również do udziału w różnych konkursach matematycznych. Dodatkowo część zajęć poświęcona będzie wkraczaniu w świat programowania.
Uczestnicząc w zajęciach, uczniowie:
Szkoła Podstwowa w Teodorowie
Krzywie 48, 09-500 Gostynin
tel 242359012
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.